صبح آمیخته با آهنگ فرانسوی، بوی بارون، روزنه های نور و کلی ستاره روشن

بوی بارون میاد. میدونی؟ من بوی بارون رو خیلی دوست دارم و از قشنگی های دنیامه. خورشید گوشه آسمونه و تا چند دقیقه پیش روزنه های نور کم جون پاییز گرمم می‌کرد اما الان آسمون ابری شد. امیدوارم بارون بباره. از اون بارون ها که زیرش بدوم و خیسِ خیس بشم.

یه آهنگی فرانسوی داره میخونه. من واقعا آهنگ های فرانسوی، عربی و اسپانیایی رو دوست دارم. 

الان که دارم این جمله رو مینویسم باز انعکاس نور های کوچولو و قشنگ خورشید افتاده روی شلوار گل منگلی نرمم. آسمون خیلی قشنگه. ابر ها توی آسمون شبیه دنیای سفیدی می‌مونن که آدم های قصه اونجا زندگی میکنن. پرنده ها اونقدر شاد پرواز میکنن که مطمئنم حالشون خوبه خوبه. 

درخت ها پاییزِ پاییزن. 

من از دیروز خواستم قوی بشم. یعنی به خودم قول دادم. نوشتم تا یادم بمونه. همه ی اشک ها رو هم ضمیمه ش کردم تا هیچ وقت یادم نره یه روزی که نودُ شیش روز مونده بود هیفده سالم بشه تصمیم گرفتم دختر قوی بشم. دال بهم گفته بود خدا دختر های قوی رو دوست داره. این برام قوت قلبه. دلم می‌خواست اینجا یه چیزی بنویسم و ستاره هام رو خاموش کنم و باهاتون حرف بزنم. نصف ستاره ها رو خاموش کردم و بقیه هم بعد از تموم شدن پست خاموش میکنم. اما بیان بدون ستاره مثل آسمون بدون پرنده ست پس لطفا بنویسید. خیلی بنویسید. 

شب ها برای میم و نون شعر میخونم. تصمیم گرفتم باز زنان کوچک رو بخونم و این بار برای میم و اون یکی نون هم بفرستم. 

دیروز یه مصراع از شعر کتاب ادبیاتم نوشته بود :

میان موج می رقصید در اب

به رقص مرگ، اختر های انبوه

اینجا یعنی تصویر ستاره ها که توی آب افتاده بود؛ انگار ستاره ها سوار بر موج می‌رقصیدند اما رقصی که باعث مرگ اون ها میشد. وقتی موج متلاطم میشد ستاره ها در حال رقص میمردند.

منم شبیه این اختر هام گاهی که دارم سوار بر موج میرقصم یهو همه چی متلاطم میشه و توی اموج دست و پا میزنم و خودم رو میکشم بالا. سعی می‌کنم نمیرم. رقص قشنگه اما مرگ هیچ وقت قشنگ نبوده. 

حالا ابر های سفید جلوی خورشید رو گرفتن و یه آهنگ فرانسوی دیگه داره توی گوشم میخونه. صدای هواپیما توی آسمون با کلاغ روی درخت در هم پیچیده. بوی صبحونه آقا جون میاد. باید برم بقیه ستاره ها رو خاموش کنم تا کلاسم شروع نشده. 

 

۷ نظر
هم جوار موج
۱۵ آبان ۱۰:۲۰

حضرت باران هنوز افتخار حضور در پیشگاه مارو ندادن..

 

پاسخ :

برای ما هم فقط بوی خوششون میاد و اندکی خودشون  اما نگران نباشین میان :)

+ خوش اومدید 
یاس گل
۱۵ آبان ۱۱:۳۵

این روزها تهران هم یک ریز می باره و بیشتر دوستش دارم

فقط به جای آهنگ فرانسوی و اسپانیایی دارم رادیو آوا گوش میدم

پاسخ :

به به بارون و رادیو آوا ترکیب دلچسبیه:)) 
میم
۱۵ آبان ۲۳:۳۵

اومدم بگم میم منم...و ازینکه میم هستم خیلی خوشحالم و افتخار می کنم:)

پاسخ :

ایشون در واقع همون نور هستن که میم صدا میشن :) 
Winged Deer
۱۶ آبان ۱۴:۴۵

اونقدر شیرین حرف می‌زنی که الان می‌رم وبلاگت رو دنبال کنم تا ستاره‌ی کنار اسم وبلاگت هی چشمک بزنه برام. :))

شک ندارم که ستاره‌ی کنار اسم وبلاگ تو از بقیه‌ی ستاره‌ها درخشان‌تره. *-*

پاسخ :

نمیدونید چقدررر دیدن کامنتتون خوشحالم کرد. من آرشیو شما رو یه نفس خوندم و هنوز گاهی که حالم بده میرم باز میخونمش. شما مثل لونا که ماه رو می‌نوشید با کنار هم چیدن کلمه ها جادو میکنید :))

ستاره ی شما هم برای من درخشان تر از ستاره های دیگست و با دیدنش حالم خوب میشه :))

این کامنت توی قلبم میمونه :**

خیلی خوش اومدید به اینجا 💙
Nobody -
۱۷ آبان ۱۷:۵۶

ولی واقعا؛ واقعا؛ واقعا؛ زیبایی نوشته‌های تو. >>>>

پاسخ :

زیبایی کامنت های نفیسه. >>>>>>
لیلا هستم
۲۱ آبان ۱۴:۰۷

چه متن زیبایی ، اون لحظه ی بارون و آهنگ فرانسوی رو تصور کردم کیف کردم منم بی نهایت عاشق آهنگای فرانسوی و اسپانیایی ام . تو هوای بارونی فقط این آهنگ برام لذتبخشه 

https://ts1.tarafdari.com/contents/user19986/content-sound/jacques_brel_-_ne_me_quitte_pas.mp3

مرسی که باعث شدی برم گوش بدمش دوباره و دوباره و دوباره

پاسخ :

خیلی ممنونم :))
خوش اومدین *-*

این آهنگا فوق العاده ان! 
متاسفانه من نتونستم از این لینک گوش بدم اهنگو:((

خواهش میکنم :) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نمی‌تونم بگم دقیقا کی هستم‌. هنوز نفهمیدم. اما می‌دونم دلم می‌خواد یه ستاره واقعی یا کرم‌شب‌تابِ کوچولو باشم. از قصه‌ها، درناها و آسمون خوشم میاد. این‌جا از زندگی، ادبیات و غم می‌نویسم.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان