آخ شیراز بدجوری دِلُم هِوای تو کِرده

صبح سوم اردیبهشت بوی بهار نارنج میداد. روسری که شکوفه های گیلاس روی اون شکوفه زده بود را سرم کرده بودم. سازم را دستم گرفته بودم و کوچه باغ های شیراز را به مقصدی نامعلوم می پیمودم. بوی بهار نارنج ها پیچیده بود توی سرم و صدای گنجشک های شاد بازار وکیل هوش از سرم برده بود.

یک باد خنکی می‌وزید و مرا با خودش می‌برد. صبح سوم اریبهشت شیراز، طعم خنکی داشت که من را دیوانه خودش کرده بود. دویده بودم، خندیده بودم، شکوفه های روسری و پرنده های دامنم میان ابر ها پرواز کرده بود. رسیده بودم به ناکجا آباد نشسته بودم میان سپیدار ها، کاغذ های کاهی را پخش و پلا کرده بودم دور و برم، ساز زده بودم، نوشته بودم و شنیده بودم. برایت نامه نوشته بودم، گفته بودم : نیستی ببینی بهار شیراز با من چه کرده.

کاغذ ها و کتاب هایم را جمع کرده بودم و پرواز کنان با پرنده های آبی دامنم خودم را به حافظ رسانده بودم و کنار حافظ نشسته بودم و حافظ برایم شعر خوانده بود.

صبح سوم اردیبهشت بوی بهار نارنج بود و یک دیوانه که به یارش رسیده بود، خیابان ها را پرواز می‌کرد و شاد بود.

🌿

+ سوم اردیبهشت خود رو با این شنیدن این دوتا معطر کنید که بوی بهارنارنج و بهار شیراز توی سرتون بپیچه و کوچه باغ های شیراز رو قدم بزنید :)

پادکست اورسی، شکوفه های گیلاس کلیک

پادکست آبی، بهار شیراز کلیک

۴ نظر
Fatemeh Karimi
۰۳ ارديبهشت ۱۵:۰۳

شهر موردعلاقه‌ی من :) بشکلی که حتی شفته‌وارانه به هر شهرِ صاحب دریا که شیفته‌ی اونم هستم ترجیح میدمش و هنوز هم ندیدمش چون مطمئنم روزی که بگردمش میشه از بهترین روزهای زندیگیم :) مرسی از متن دلنشینت و مرسی از معرفی پادکستها :)

پاسخ :

شیراز عزیزه*-*

امیدوارم زودتر ببینیش:)

خواهش میکنم فاطمه؛) 
یاسمن مجیدی
۰۳ ارديبهشت ۱۶:۲۲

منم این روزا خیلی دلم می خواد توی یکی از شهرهای شمالی باشم

پاسخ :

یاسمن خداکنه یه روزی همه رویا هامون واقعی بشه 
محسن رحمانی
۰۳ ارديبهشت ۲۱:۱۰

سلام 

بوی بهار و بهار نارنج آدم رو مست میکنه لذت بخشه قدم زدن تو بهار و هوای بهاری.

شیرازی هستید؟

پاسخ :

سلام :)

بله بله فوق العاده است :)

کاش بودم :( چند کیلومتری دور ترم :/
_ Narges _
۰۴ ارديبهشت ۱۸:۲۲

چقدر دلم شیراز و سعدی و حافظ رو میخواد😞

با این متنت دلم را ربودی

پاسخ :

دل منم :(

ببخشید:) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نمی‌تونم بگم دقیقا کی هستم‌. هنوز نفهمیدم. اما می‌دونم دلم می‌خواد یه ستاره واقعی یا کرم‌شب‌تابِ کوچولو باشم. از قصه‌ها، درناها و آسمون خوشم میاد. این‌جا از زندگی، ادبیات و غم می‌نویسم.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان