نمی‌دونم.

«احساس مداوم خلأ نهایی که در پس توهّم بی‌رحم و احمقانه زندگی پنهان بود، هرگونه شور و هیجانی را در وجودش به کناری می‌راند. اگر کتابی را می‌گشود، یا فکری را دنبال می‌کرد، خیلی زود دلسرد می‌شد و از آن می‌گذشت. چه فایده؟ برای چه باید یاد گرفت و درس خواند؟ اگر قرار است همه چیز را از دست داد، اگر باید همه چیز را پشت سر گذاشت، اگر هیچ چیزی به‌راستی به آدمی تعلق ندارد، برای چه باید ثروت اندوخت؟ برای اینکه فعالیت معنایی داشته باشد، برای اینکه علم معنایی داشته باشد، زندگی باید معنا داشته باشد. این معنا را نتوانسته بود با هیچ تلاش روحی و قلبی پیدا کند.»

پی‌یر و لوسی، رومن رولان

۳ نظر
روناهی
۱۷ فروردين ۱۰:۵۰

هیچ طوری جز کلمات ابن پاراگراف نمی‌تونستم از احوال و افکارم بنویسم.

آیســـ ــان
۱۷ فروردين ۱۳:۴۷

گاهی یک سری کلمات حال ما رو بهتر از خودمون می‌فهمن.

پاسخ :

همین طوره.
حامد احمدی
۲۷ فروردين ۰۰:۲۸

رومن رولان که از بچه های خوب روزگاره و من دوستش دارم.

چه فایده ای دارد؟

معنای زندگی چیست؟

این دو سوال وقتی کنار هم میان، فضا رو تیره می کنه و چشم ها خوب نمی بینه.

چه فایده داره، یعنی یک تلاشی رو من انجام می دم اما حاصل ش دلچسب نیست. چاهی رو به زحمت می کنم، آخرش فقط یه پارچ آب ازش درمیاد! یعنی ما اول یک کاری می کنیم به امید گرفتن پاداش و گرفتن سوخت در انتها. این کار عقله. 

اما دومی، یعنی اول من باید سوخت کافی داشته باشم، باید بنزین بزنم، باید از یخچال معنای زندگی یک غذای خوشمزه بخورم، بعد شروع کنم به چاه کندن. چه آب در بیاد، چه نیاد.

سوال اول رو باید در سرزمین عقل به دنبال پاسخ ش بگردیم و یافتنی است.

سوال دوم رو در سرزمین قلب. اما نه با تلاش. بلکه با بخت بلند. 

همه ما در زمان هایی ممکنه به اطراف مون نگاه کنیم و هیچ اشاره ای نبینیم که «به آنجا برو» 

آن لحظه، لحظه ای که فنر کشیده شده روح ما خالی از فشردگی شده، درست لحظه‌ی شکوفایی ما است. من یقین دارم اگر بخت یار باشه، همین حوالی یخچالی هست که تا ابد توش پر از غذاست. متنوع و لذیذ!

 

پاسخ :

چه کامنتی! واقعاً ممنونم. نمی‌دونم چی بگم..
همیشه چیزهایی برام می‌نویسین که متفاوت و جالبه. از تجربه میاد.
باز هم متشکرم.
فکر می‌کنم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نمی‌تونم بگم دقیقا کی هستم‌. هنوز نفهمیدم. اما می‌دونم دلم می‌خواد یه ستاره واقعی یا کرم‌شب‌تابِ کوچولو باشم. از قصه‌ها، درناها و آسمون خوشم میاد. این‌جا از زندگی، ادبیات و غم می‌نویسم.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان